رزق کریم (مسائل اقتصادی)

فَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ/سوره مبارکه حج/۵۰
  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

رشد کسب و کارهای آنلاین با شیوع کرونا ۲

18 مهر 1399 توسط راحیل

* افزایش شکایات از کسب‌وکارهای مجازی در دوران کرونا

اگرچه شیوع بیماری کرونا در کشور به فعالیت برخی کسب‎وکارهای آنلاین رونق بخشیده، با این حال، در این مدت با بالا رفتن حجم سفارشات برخی از کسب‎وکارهای آنلاین، تعداد شکایت‎ از این کسب‌وکارها نیز بالا رفته است. طوری که تعداد شکایات ثبت شده در پنل اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی طی سه ماه نخست سال‌جاری از سال 97 بیشتر است. به عبارت دیگر، این رقم در سال 97 بالغ بر 1465 فقره شکایت بوده که تا پایان خرداد 99 به 1527 مورد رسیده است. شکایات ثبت شده در سال 98 در پنل اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی 2677 فقره بوده است.

براساس آنچه در این گزارش آمده بیشترین شکایات ثبت شده در این اتحادیه مربوط به عدم تامین کالا یا ارائه خدمات و سپس عدم تحویل به موقع آن است که تقریبا نیمی از شکایت‎های سه ماه نخست سال 99 را شامل می‎شود.

اتحادیه کسب‎وکارهای مجازی گزارشی را تحت عنوان شکایات ثبت و بررسی شده تهیه و تنظیم کرده که عبارت است از: شکایات ثبت شده در پنل اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و همچنین شکایات ارجاع شده از سمت وزارت صمت و اتاق‌های اصناف ایران و نماد الکترونیک (ای‌نماد) می‎پردازد. این گزارش نشان می‎دهد از سال 97 تاکنون بیش از 8هزار مورد شکایت ثبت و ارجاع شده را پاسخ داده که 5347 فقره شکایت در پنل اتحادیه ثبت شده و 723 فقره از سمت وزارت صمت و اتاق‌های اصناف ایران و 2175 مورد از سمت نماد الکترونیک (ای نماد) به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ارجاع شده است. 

موضوع عدم ارائه خدمت یا تحویل کالا با47درصد و ثبت 1020 فقره شکایت بیشترین درصد را در میان شکایات ارجاع شده از سال 1397 تاکنون است. همچنین 23درصد شکایات یا 501فقره آنها به مغایرت کالا و خدمات تبلیغ شده در وب‌سایت با کالا و خدمات دریافتی مربوط بود که بیشترین سهم از شکایات را دارد. پس از آنها بیشترین شکایات به عدم بازپرداخت وجه (15 درصد)، دیرکرد در تحویل کالا یا خدمات (8 درصد) و عدم ارائه خدمات پس از فروش (7درصد) است. البته در لیست شکایت‎هایی که در پنل اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ثبت شده می‌توان شاهد مواردی مانند عدم پاسخگویی شرکت به نارضایتی مصرف‌کننده، عرضه کالای غیرمجاز، نقض حفاظت از داده‎های مصرف‎کننده، تحمیل شروط غیرمنصفانه به مصرف‌کننده و دریافت مبلغ اضافی از مصرف‌کننده (خارج از فاکتور) هم بود.

 https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/07/18/2366004/رشد-کسب-و-کارهای-آنلاین-با-شیوع-کرونا

?توجه:درج مطالب غیراز بیانات امام خمینی وامام خامنه ای صرفا جهت آگاهی مخاطبین است ونه تأیید ونه رد می شود?

 

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 نظر دهید »

کلیدواژه ها: شکایات مردمی کرونا کسب وکارآنلاین

موضوعات: اقتصاد, کارشناسان وتحلیل گران واساتید لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

رزق کریم (مسائل اقتصادی)

این وبلاگ براساس منویات مقام معظم رهبری وامام خمینی وبرخی نظرات اساتیدومتخصصان وکارشناسان پیرامون مسائل اقتصادی جهت دسترسی راحت طلاب به بیانات مستند ایجاد گردید.
  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • اقتصاد
  • بیانات حضرت امام
  • بیانات امام خامنه ای
  • کارشناسان وتحلیل گران واساتید
  • مناسبتی
  • شهدا وعلما
  • قرآن وحدیث
  • داستان.حدیث.رزق وروزی.

Random photo

باید کار را تقویت کنیم.

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟

کاربران آنلاین

  • ترنم گل
  • دل تنگ نجف
  • زفاک
  • مجنون الحیدر

آخرین مطالب

  • بازاری دوستدار اهل بیت
  • سوال: فرق بین رزق حلال و رزق طیب در چیست؟
  • به دشمن خوش بین مباش
  • خودرو خوب حق مردم است..
  • بورس، امروز هم اوج گرفت!
  • آقای هوافضای سپاه
  • مشکل معیشت مردم در وین و واشنگتن
  • علت کاهش قدرت خرید
  • پای درس حضرت علی (علیه‌السلام)
  • دپوی ۶میلیون تن کالای اساسی در گمرک
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس